Dagens funderingar

Jaha, då har ännu ett år sprungit förbi. Jag fyllde 22 i tisdags och är nu ett år äldre - som vanligt utan märkbar skillnad i varken huvud eller kropp.
 
Däremot återkom en tanke jag haft av och till ett tag - vad innebär det att bli vuxen egentligen? Jag undrar det mer och mer varje gång jag fyller år. Har liksom börjat få känslan av att jag snart borde börja känna mig lite mer vuxen, som att jag skulle komma ikapp min ålder och känna mig äldre. Jag har väl insett att det inte kommer att hända, men det är en märklig känsla. På något sätt har jag alltid tänkt att vuxen är något en plötsligt blir men ju äldre jag blir, ju mer inser jag ju att det inte stämmer. Jag kommer alltså inte helt magiskt att plötligt vara mycket stabilare, klokare, mer mogen eller allmänbildad. Att bli vuxen är tydligen ett mycket större projekt än jag trott.
 
Vad händer annars i livet då? Är fortfarande rökfri, snart ett halvår, och det känns SÅ skönt. Däremot är jag mitt i en av mitt livs sämsta perioder, så allt är inte sådär superbra direkt. Torgskräck och panikångest är inte så jävla kul och det begränsar mig så otroligt mycket. Vågar knappt gå ut genom dörren utan en exakt plan för dagen. Det är mycket lättare när jag har sällskap, att till exempel gå igenom folksamlingar eller åka buss går mycket bättre om jag har någon vid min sida och det är skönt att i alla fall det funkar. Annars hade jag inte kunnat göra någonting alls. Blir så jävla rädd att jag ska isolera mig för mycket så jag försöker verkligen att göra saker och träffa folk. 
 
Denna veckan har Cesar haft semester så vi har gjort saker varje dag. Ska jag vara ärlig har det mest gått ut på att gå runt på stan och spela Pokémon Go. Ett väldigt roligt tidsfördriv faktiskt. Vädret har ju varit skit nästan hela veckan, mycket regn och låga temperatur - sjukt synd nu när vi är lediga. Nu är det bara två dagar kvar av vår gemensamma semester och nästa vecka har jag inget planerat. Har inte tänkt jobba men vet inte riktigt vad jag ska göra istället, får försöka underhålla mig själv på något sätt. Får väl se till att ha mycket att göra och vänner att träffa så ska det säkert bli bra. Tråkigt bara att jag inte orkar med för mycket människor, det innebär ju att jag antagligen inte kommer att hänga så mycket på malmöfestivalen detta året.
 
Om tre veckor börjar skolan igen och jag känner mig så himla tveksam. Eftersom jag mått så dåligt hela sommaren så är jag inte alls sugen på att plugga just nu. Vet varken ut eller in om jag ska vara ärlig. På något sätt längtar jag efter att ha en regelbunden vardag igen, men samtidigt känner jag mig inte alls säker på att jag vill fortsätta på min utbildning och det gör mig så stressad. Tycker att det första året varit väldigt intressant men har börjat tvivla på om jag gjort rätt yrkesval. Men så måste jag väl ta med i beräkningen att jag inte tycker att något känns rätt nu, vad jag än gör. Jag hoppas att jag snart kan få lite klarhet i mina funderingar, annars vet jag inte vad jag ska göra. Håller tummarna att jag kommer fram till något vettigt..
 
Nu ska jag fortsätta ha fredagskväll och hitta något att äta. Sen blir det väl kolla serier eller läsa resten av kvällen medan jag väntar på att Cesar ska komma hem och göra mig sällskap!
 
 
 
| |
Upp