8 MARS 2016

Tja. Nu har jag av någon anledning tillbringat två onödiga timmar med att pilla i HTML-mallen för den här bloggen. Varför? Kanske för att jag egentligen har viktigare saker för mig som jag inte orkar ta itu med. Diska, dammsuga, läsa kurslitteratur - bara tre av många saker jag borde göra idag. 
 
Jaha, så vad har hänt sedan jag skrev senast? Det är ju nästan ett år sedan sist, precis som det brukar vara, vilket kräver en liten uppdatering. Inte för "er" skull, utan min egen. Den här bloggen är ju trots allt mest en virtuell avlastningsplats för mina tankar och funderingar. 
 
Det har varit ett extremt händelserikt år. I höstas började jag läsa till förskollärare, och sedan skolans start tycker jag att tiden har gått extremt mycket fortare. Kanske det är detta som händer när en blir äldre? Tiden passerar på ett helt annat sätt. Eller så är det bara så att jag hela tiden har så mycket att göra jämfört med andra perioder av mitt liv att det helt enkelt känns som att det går snabbare. Efter en månad på högskolan flyttade jag även hemifrån och på samma gång ihop med Cesar. Det tog ett bra tag att komma tillrätta, men nu tycker jag att det börjar gå ihop mer och mer. Självklart tar det tid att få ihop rutiner och sånt, speciellt när vi båda kommer direkt från att ha bott med föräldrar. Men, det är en väldigt skön vuxen känsla över det hela, även om det är kämpigt till och från. 
 
Utöver dessa livsomvändande händelser har jag även fått glasögon och slutat röka. Jippie! Fan alltså, vad livet förändras, haha. Och från en sak till en helt annan: Idag hade vi en föreläsning om normkritiskt förhållningssätt. Ämnet intresserar mig men tyvärr var föreläsningen lite långtråkig. Däremot har jag läst en del inför föreläsningen som fått mig att börja reflektera mer över hur de tydligaste samhällsnormerna syns i min vardag. Jag inser hur lätt det är att bara flyta med och inte ifrågasätta sig själv och sina handlingar.. Jag är ingen debattskribent direkt, och min kunskap i ämnet är så ofullständig så jag stoppar här. Men det upprör mig, mycket! 
 
Jaha, det var väl det. Dags att återgå till dagens måsten. 
 
 
| |
Upp